Rybacie karí s jablkom

Rybacie karí s jablkom

Účastníci programu Metabolic Balance majú vo svojom jedálnom pláne na výber mnoho chutných a najmä dostupných druhov rýb a morských plodov.

🐠 Ryby majú optimálne zloženie kvalitných bielkovín potrebných pre rast, rozvoj či regeneráciu organizmu a zdravých tukov (omega-3 nenasýtené mastné kyseliny), ktoré nás pomáhajú chrániť pred chorobami srdca a obehovej sústavy Ryby tiež obsahujú ďalšie živiny pre posilnenie organizmu. Patrí k nim vitamín D, ktorý pomáha usadzovať vápnik v našich kostiach a tie sa tak spevňujú, vitamíny  A a E, ktoré sú dôležité pre náš imunitný systém a B12, ktorý pomáha vytvárať červené krvinky a je dôležitý pre normálne fungovanie nervovej sústavy. Ryby sú tiež zdrojom selénu a veľmi dôležitého jódu. Ten pomáha zvyšovať telesnú energiu, duševnú sviežosť, rýchlosť myslenia a je nevyhnutný pre správnu činnosť štítnej žľazy.

Ryby sú ľahko stráviteľné a možno ich upravovať na mnoho spôsobov. My Vám dnes prinášame chutný a jednoduchý recept na rybacie karí s jabĺčkom.

Rybacie karí s jablkom

Čo budeme potrebovať:

  • 🐟 1 porcia ryby (losos alebo treskovité ryby podľa Vášho plánu)
  • 🍅 1 porcia zeleniny (šalotka alebo cibuľa, paradajky)
  • 🍏 jablko
  • 🌶️ sušené čili, čerstvý zázvor, cesnak, kurkuma, rímska rasca, mleté horčičné semeno, mletý koriander, citrónová tráva, jablčný bioocot, soľ

Rybu pokrájame na kúsky. Šalotku/cibuľu pokrájame nadrobno, paradajky umyjeme a pokrájame. V panvici rozohrejeme trochu vody, pridáme cibuľu/šalotku a všetko korenie a za stáleho miešania podusíme. Pridáme jablko pokrájané na kúsky a paradajky, opäť chvíľu podusíme. Následne pridáme cca 0,5 dcl vody, necháme zovrieť a pridáme rybu, ktorú sme predtým pokvapkali jablčným octom a osolili. Varíme ďalších 5-7 minút, podľa potreby ešte dosolíme. Po prísnej beztukovej fáze môžeme zmes zjemniť kokosovým mliekom 🥥.

Dobrú chuť 🙂

Viac informácií o programe Metabolic Balance sa dozviete tu https://heppiapple.sk/metabolic-balance-o-programe/.