Prečo je zdravé jesť vajíčka? Do akej miery sú pre naše telo nebezpečné?

Prečo je zdravé jesť vajíčka? Do akej miery sú pre naše telo nebezpečné?

Veľká noc je za dverami a jedným zo symbolov Veľkej noci sú nepochybne vajíčka. Sú však vajcia pre náš organizmus zdravé alebo mu, naopak, viac škodia ako pomáhajú? Klienti programu Metabolic Balance® však vedia, že sa konzumácie vajec nemusia báť.

V plánoch programu Metabolic Balance® hrajú vajcia podstatnú úlohu. Sú napríklad najhodnotnejším zdrojom bielkovín a taktiež obsahujú vitamíny ako A, D, E, K, sk.B a mnoho minerálnych látok. Kvalitné vajíčko obsahuje taktiež vhodný pomer omega 3 a 6 nenasýtených mastných kyselín. (Viac info o tom, aký význam majú pre človeka, sa môžete dočítať na stránke opotravinach.sk)

No každý z nás je však iný, jedinečný a teda nie pre každého platí rovnaké odporúčané množstvo konzumácie vajec. Rovnako je to aj v plánoch programu Metabolic Balance®.

Prečo má však niekto 8 vajec týždenne a ja len 2? Prečo nemôžem vajíčko na raňajky? Aj toto sú často kladené otázky naších klientov a zároveň dôkaz individuálnych potrieb každého z nás.

Prečo sa teda niektorým klientom neodporúča jesť vajíčka na raňajky?

Dr. Funfack – zakladateľ metódy Metabolic Balance® to na základe svojich dlhoročných skúseností vysvetľuje tak, že ľudia, ktorí majú rôzne zápalové ochorenia (aj tie skryté), ranné vajíčka tolerujú o niečo horšie. V praxi to znamená, že vajíčko na raňajky môže zhoršovať bolesť rôznych zápalových stavov.

Zápalové procesy v tele či vysoký LDL cholesterol ovplyvňujú taktiež odporúčané množstvo vajec týždenne.

1 vajíčko obsahuje približne 186 mg cholesterolu. Cholesterol je stavebnou látkou všetkých buniek nášho tela a využívame ho pri profunkcii hormónov ako estrogén, testosteréon a kortizol. Denný príjem cholesterolu by však nemal presiahnuť cca 300 mg. Ak ho príjmeme nadbytok, zanáša to naše cievy a ohrozuje srdce. Preto všetky plány programu Metabolic Balance® správadza odporúčanie 2-8 vajec týždenne, nikdy však nepresiahnuť dávku 2ks denne.

ODPORÚČANIE NA ZÁVER:

  • Vajcia sú bohatým zdrojom bielkovín, preto ich zo svojho jedálnička určite nevynechávajte.
  • Ak máte vysoký LDL cholesterol, či zvýšené CRP, vyhýbajte sa vajciam na raňajky a taktiež obmedzte ich príjem na 2 ks týždenne.
  • Klienti programu Metabolic Balance® majú na základe laboratórneho rozboru krvi svoje vlastné individuálne odporúčania, ktoré je potrebné dodržiavať minimálne 1-3 mesiace. Ak sa vo Vašom pláne nachádza odporúčanie, aby ste sa vyhli konzumácii vajec na raňajky, túto alternatívu raňajok si budete môcť zaradiť neskôr vo 4. fáze.
  • Vajcia zo sliepok chovaných v klietke, ktorým chýba pohyb a ich krmná strava nie je prirodzená, majú nevhodný pomer omega 3 a 6 mastných kyselín – vyberajte si tak vajcia od sliepok z voľného chovu.

Nechcete už viac so svojim telom experimentovať a chcete vedieť, čo je vhodné práve pre Váš organizmus? Objednajte sa na bezplatnú konzultáciu telefonicky na 0904 831 311 (Bratislava), 0904 738 156 (Košice) alebo nás kontaktujte e-mailom na info@heppiapple.sk.