Karfiolová kaša

Karfiolová kaša

Karfiol je jedným z najzdravších druhov zeleniny. Je bohatý na vitamín C a aj pri jeho krátkej tepelnej úprave zostáva mnoho vitamínu zachovaného. Karfiol je tiež zaujímavý tým, že obsahuje vysoké množstvo kyseliny listovej (vitamín B4), ktorá prispieva k znižovaniu rizika srdcových chorôb a podieľa sa na tvorbe tzv. hormónov šťastia. Nachádza sa v ňom aj kyselina pantoténová (vitamín B5) – tá podporuje tvorbu látok, ktoré sú potrebné pri tlmení zápalových reakcií. Karfiol je tiež bohatý na draslík, zinok, meď, jód či fluór.

Pre svoje zloženie karfiol pozitívne pôsobí na proces trávenia a má liečivé účinky pri žalúdočných chorobách, problémoch s obličkami a močovým mechúrom. Pôsobí tiež na znižovanie tlaku, posilňuje imunitný systém a celkovo pomáha pri detoxikácii organizmu. Môže byť tiež nápomocný pri artritíde a dne.

Karfiol môže nafukovať – túto vlastnosť zmiernime pridaním estragónu, bobkového listu, cesnaku alebo ligurčeka.

Dnes Vám prinášame rýchly a jednoduchý recept na karfiolovú kašu, ktorá je bez pridania tuku vhodná aj v prísnej fáze Metabolic Balance.

Potrebujeme:
  • 1 porcia zeleniny – karfiol, môžeme napr. pridať aj kúsok brokolice
  • maslo ghee / kokosové mlieko pre thajský variant (v recepte zastupuje tuk)
  • soľ, čierne korenie, muškátový oriešok
Karfiol uvaríme do mäkka, pridáme tuk, soľ, čierne korenie, muškátový oriešok a rozmixujeme dohladka. Ozdobiť môžeme bylinkami.
Kaša je vhodná ako príloha k bielkovine – mäsu, hydine, hlive či vajíčkam.
Náš TIP: Thajský variant kaše sa výborne hodí k Hydinovému soté na póre s kari korením.
Dobrú chuť 🙂