Cícerové palacinky s dusenou zeleninou

Cícerové palacinky s dusenou zeleninou

Cícer obsahuje množstvo hodnotných bielkovín podobne ako chudé mäso a zastáva tak popredné miesto medzi strukovinami. Je ľahko stráviteľný, pri jeho tepelnej úprave sa všetky látky uchovávajú a čo viac, nenafukuje.

Je bohatý na vitamíny skupiny B, ktoré okrem iného pôsobia antioxidačne, spomaľujú proces starnutia a sú tiež dôležité pre našu nervovú sústavu. Obsahuje aj betakarotén, vitamín E a značné množstvo vápnika, železa, draslíka, horčíka a zinku. Nesmieme opomenúť ani jeho veľký podiel vlákniny, ktorá zlepšuje činnosť čriev a pravidelné vyprázdňovanie. Cícer tiež pomáha normalizovať hladinu cukru v krvi a odporúča sa aj na posilnenie žalúdka.

V našej kuchyni môžeme cícer využiť v rôznych podobách: uvarený alebo konzervovaný, vo forme cícerovej múky či v podobe cícerových cestovín. Dnes si spolu pripravíme cícerové palacinky s dusenou zeleninou.

Potrebujeme:

  • 🍴 1 porciu cícerovej múky (hmotnosť zodpovedá gramáži strukovín uvedenej vo Vašom Metabolic Balance pláne, používame od tretej fázy)
  • 🍴 1 porciu zeleniny (my sme použili cibuľu, cuketu a šampiňóny)
  • 🍴 soľ, čierne korenie, zázvor, tymián
  • 🍴 kokosový olej
  • 🍴 voda

Cícerovú muku zmiešame s vodou a necháme aspoň hodinu odstáť. Panvicu potrieme kokosovým olejom a z cícerovej zmesi upražíme palacinky (približne minútu z každej strany). V ďalšej panvici popražíme na troške kokosového oleja cibuľu, pridáme zeleninu, soľ a korenie. Podlejeme trochou vodou a podusíme. Zmesou naplníme cícerové palacinky.

Cícerové palacinky