Bolesť po cvičení? Zapojte do svojej tréningovej rutiny „CORE“ tréning.

Bolesť po cvičení? Zapojte do svojej tréningovej rutiny „CORE“ tréning.

Trénovanie jadra tela, alebo hlbokého stabilizačného systému, nie je len fenomén tejto doby. Ide predovšetkým o sofistikovaný systém, ktorého výsledky ovplyvnia náš život.

Stalo sa Vám, že robíte všetko možné aj nemožné preto, aby ste mali skvelú kondíciu, zdravé, štíhle a vypracované telo? Vytrvalo však ignorujete cviky posilňujúce hlboký stabilizačný systém a potom sa divíte, že Váš výkon stagnuje.

„Najprv sa hýbte správne, potom sa hýbte často!“

CORE – alebo jadro tela, je tvorené svalmi, ktoré zabezpečujú stabilitu driekovej chrbtice, správne držanie tela, správne nastavenie segmentov voči sebe navzájom. Taktiež tvoria základňu pre pohyb končatín, prenos síl cez trup je efektívnejší, a teda aj pohyb sa stáva ekonomickejším. To znamená viac práce a menej námahy. Znie to takmer neuveriteľne, ale je to tak. Keďže toto ťažisko, či akési jadro, významne podporuje možnosti a schopnosti organizmu, zvládneme toho viac a lepšie. Použitie a spevnenie core sa tak stane našou pomôckou aj pri behu, tanci, či dokonca upratovaní, alebo obyčajnom vstávaní z postele.

Kondičný tréner Edo Majerčák vysvetľuje: Zameranie sa na silné jadro tela je veľakrát súčasťou rehabilitačných, kompenzačných, ale aj silových či kondičných cvičení nielen u športovcov, ale aj u širokej verejnosti, ktorá v dnešnej dobe vedie sedavý spôsob života. Posilnenie hlbokého stabilizačného systému či panvového dna vie u žien dokonca znamenať zlepšenie menštruačného cyklu, uľahčiť priebeh pôrodu a dokonca aj zlepšiť sexuálny život.“

 

 

A ako to vyzerá na tréningu v HEPPiApple?

Či si už v našom rozvrhu vyberiete Kondičný, Kruhový, Funkčný či TRX tréning, na každom z nich si precvičíte svoj hlboký stabilizačný systém na 100%. Pri ich pravidelnom opakovaní uvidíte postupné zlepšovanie Vašej stability.

Cviky robíme väčšinou na čas, pretože každý má iné tempo. Najdôležitejšie je cvičiť pomaly, v správnej pozícii a technickom prevedení. Väčšinou má každý náš cvik ľahší aj ťažší variant, takže sa dá prispôsobiť individuálnym potrebám a možnostiam“ hovorí trénerka Viki Zajacová.

Tréneri HEPPiApple kladú dôraz na to, aby daný cvik vedeli ľudia najprv dobre technicky zvládnuť a až potom zvyšujú náročnosť. Maximálna kapacita 8 ľudí na tréningu Vám zaručí, že tréner vie taktiež dohliadnuť na správnosť vykonania cvikov každého cvičiaceho.

Zistite, aký je to pocit mať silný stred tela a spoznajte svaly, o ktorých ste ani netušili, že ich máte.

Rozvrhy cvičení v HEPPiApple BRATISLAVA a HEPPiApple KOŠICE