Ako mi Metabolic Balance vrátil moje telo – Príbeh našej trénerky Viki

trénerka Viki rozpráva príbeh o tom, ko mi Metabolic Balance vrátil moje telo

Ako mi Metabolic Balance vrátil moje telo – Príbeh našej trénerky Viki

Ak ste predťým aktívne športovali a chcete znova začať, alebo ak chcete byť po pôrode čo najskôr vo forme, tak Vás možno inšpiruje popôrodný reštart našej trénerky a výživovej poradkyne Viki, jej vlastnými slovami:

Začala by som stručne tým, ako som fungovala pred tehotenstvom. Viac ako 10 rokov som sa venovala atletike na výkonnostnej úrovni aj popri štúdiu na FTVŠ UK a dennodennému trénovaniu klientov, mládeže atď. Čiže byť v top kondícii bolo pre mňa samozrejmosťou. Aktívne športovanie išlo ruka v ruke so zdravým živnotným štýlom a pestrou vyváženou zdravou stravou.

heppi1 copyVšetko sa však zmenilo po otehotnení. Tehotenstvo prišlo ako blesk z jasného neba a pre mňa to znamenalo mnoho nového, zmien a situácií, ktoré som dovtedy vôbec neriešila a nepoznala. Zásadné pre mňa bolo, že som musela upustiť od výkonnostných tréningov, hoci v prvých mesiacoch som sa snažila si rokmi a tvrdou prácou nadobunutú kondíciu udržať. Ako týždne plynuli, bolo pre mňa čoraz tažšie tak na fyzickej úrovni, ako aj na psychickej venovať sa športu naplno. Pravidelné náročné tréningy som vymenila za miernejšie cvičenia, jógové, dychové a iné.

Postupne však prichádzala celková nechuť k pohybu, hormonálne zmeny či rôzne chute a nálady, veď to mamičky poznáte. Dostala som teda do stavu, kedy už len predstava športu bola pre mňa namáhavá, k čomu sa pridalo klasické tehotenské prejedanie sa a kombinovanie rôznych chutí a jedál, všetko naraz.

Rozhodla som sa teda mozog „vypnúť“, počúvať svoje telo a dala som sa do pohody. Postupne som pribrala niečo okolo 17kg, čo bol na moje pomery extrém a potom som sa už radšej ani nevážila a neriešila to, lebo by to bol pre mňa ďalší kameň na srdci. Pozorovala som ochabnutie svalstva, začala sa objavovať na mojom tele dovtedy nepoznaná celulitída a ja som sa už nevedela dočkať, kedy príde na svet malý Oliver, aby som opäť mohla začať pracovať na svojej pôvodnej forme a vitalite. Predstavu a nadšenie som síce mala, ale ako to už býva, prax bola úplne iná.

„Nastavte si svoju tréningovú a stravovaciu rutinu“

FullSizeRenderPrvé mesiace po pôrode som nezvládala cvičiť ani len jednoduché cvičenia najmä kvôli nedostatku spánku a únave a nemohla som robiť ani extrémne úpravy stravy, keďže som kojila. Rozhodla som sa však neklesať na duchu a začala som si v myšlienkach predstavovať a plánovať, akými krokmi sa postupne dopracujem do predtehotesnkého stavu.

„Popôrodný reštart“

Potom, čo som prestala kojiť, zaradila som ako prvé úpravu stravovania, pretože určite všetci vieme, že to, čo a ako jeme, je základ a cvičenie potom funguje ako skvelý doplnok. Začala som postupne opäť dodržiavať  princípy stravovania, ktoré dávajú zmysel – Metabolic balance. Program Metabolic balance bol pred pôrodom neoddeliteľnou súčasťou môjho života. Ako prvé som zaradila prísnu fázu MB, ktorá zahŕňa individuálny zoznam potravín, vygenerovaných na základe mojich laboratórnych výsledkov krvi.  Postupne som v čo najväčšej miere dodržiavala jednotlivé pravidlá programu. Tieto pravidlá a základne princípy programu mi pomohli dostať sa po niekoľkých týždňoch na svoju pôvodnú hmotnosť a pomerne rýchlo som dosiahla aj hormonálnu rovnováhu, zlepšila sa mi energetická hladina, skvalitnil spánok a začala som taktiež rýchlejšie regenerovať. Teraz ma Oliver už 7 mesiacov a ja sa cítim každým dňom čoraz viac fit.

Vďaka pomoci Oliverovej úžasnej babiny mám možnosť už aj aktívne cvičiť a tak postupne všetko dobieham a každú voľnú chvíľu venujem aj fyzickej práci na sebe, či už doma, alebo vo fitku – podľa možností. Nepotrebujem k cvičeniu žiadne stroje či kopec pomôcok, cvičím najmä s vlastnou váhou a jednoduchým náradím, akým je TRX, fitlopta, bosu či kettlebell a každým dňom zlepšujem aj svoju výkonnosť.

Čoraz častejšie zaradzujem aj intenzívnejšie a náročnejšie tréningy a dokonca trénujem aj klientov. Samozrejme sa mi zlepšuje aj nálada a psychická pohoda a hoci starostlivosť o Olivera je náročná a ešte stále únavná, naučila som si čas usporiadať tak, aby som sa venovala aj sebe a myslím si, že to dokáže každá mamina (stačí pokojne aj 30 minút denne), ak má pred sebou svoj cieľ a vidí postupne výsledky.

Sledujte nás aj na našich Facebookových stránkach HEPPiApple Košice, či HEPPiApple Bratislava a neunikne Vám žiadna novinka.

V prípade, že Vás príbeh Viki s Metabolic Balance zaujal, neváhajte sa prihlásiť aj Vy ešte dnes v Košiciach, alebo v Bratislave.